Umíte utratit 300 milionů?

čtvrtek 9. únor 2012 08:58

To už je docela hodně. Většina lidí si představí, jak si koupí pěknou villu, auto, pojede na Havaj... ale to jsou stále jen paběrky. A navíc to není tak docela utracení - do villy jste výborně investovali a za pár let ji s výhodou prodáte. Opravdu rozfofrovat 300 milionů bez jakéhokoli užitku je kumšt. Ale když budete tápat, poradím pár tipů na machry, kteří to umí.

Kormidelníci našeho zemědělství to zvládají, podívejte:

http://www.vz24.cz/verejne-zakazky/detail/zakazka-13561/

http://www.aaapoptavka.cz/verejne-zakazky-maleho-rozsahu/20-reklama/77877-komunikacni-podpora-znacky-klasa.html?PHPSESSID=469a7fd6cb5aae4914a3e372d5458645

Druhá kategorie jsou vyloženě třeba tihle:

http://www.aaapoptavka.cz/verejne-zakazky-maleho-rozsahu/20-reklama/77635-pr-sluzby.html

Pražský magistrát je dost přeborník, podíváte-li se na web, kde mají zakázky na mediální služby, vidíte, že se sice drží v rozočtech pod nějakých 20 milionů, zato jich tam mají podobných celý seznam:

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistrat/uredni_deska_a_oznameni/deska/index.html?cislo=&nazev=&text=&typ=11&odbor=11321&stranavel=15&test=value

Takový Czechinvest je pak zcela zanedbatelný, tam padne trapných pár milionů každý měsíc.

Jaká je efektivita těhle kampaní? To je ale hloupá otázka. Copak chcete, aby stát vyhazoval peníze za její měření? Efektivita je jasná - je třeba v době mezi volebními kampaněmi zaměstnat mediální agentury tak dobře a za tak výhodné ceny, aby pak ve volební kampani rádi poskytly třeba 80% slevu.

A jak zařídit, aby se tam necpal někdo úplně nepotřebný? Přece nebude podvádět při výběru, že. Začnemě tím, že zakázku zveřejníme týden před uzavřením a to nejlépe v pátek. Mezi podmínky vložíme požadavek, že uchazeč pro veřejnou správu při propagaci zemědělských výrobků již zpracoval v předchozích třech letech aspoň pět obdobných zakázek s rozpočtem nad 5 milionů. To je výborné řešení, pustíte do hry jen ty, se kterými již dlouhodobě hrajete a nikomu to nepřijde divné. Přidejte podmínku, že uchazeč bude certifikovaný ISO9001. To je kapitola sama pro sebe, zatím jsem našel jediný smysl této certifikace - přístup do veřejných zakázek. Jenže to stojí dost peněz, takže z certifikace ISO9001 je dobrý filtr. Proklestíte menší hráče, kteří by se jen pletli a překáželi těm vašim. Někteří zadavatelé přidávají další chytrý požadavek - zadávací dokumentaci vám vydají jen když si o ni napíšete podepsáni elektronickým podpisem. A nebojte, vhodným výběre podmínek dosáhnete snadno toho, že formálně projde právě jeden uchazeč. A to je náhoda, Karle, tys to vyhrál!

Tak co, budeme čekat, kdo bude propagovat značku Klasa za 310 milionů? Je to levně, neberte to! A neřikejte, že takovou propagaci nechceme, co bychom si počali bez řádně zpropagované značky Klasa.

(Pravda zajímalo by mě, kdo to navrhnul a kdo o tom rozhodnul. Nějaké pěkné jméno šikovného úředníka)

 

PS 23. 3. 2012

Zatím jsem dostal tyto odpovědi:

----

Vážený pane Houško,

na Váš dotaz, týkající se zadávacího řízení na veřejnou zakázku s názvem „KOMUNIKAČNÍ PODPORA ZNAČKY KLASA NA OBDOBÍ LET 2012 – 2013“ zadanou Státním zemědělským Intervenčním fondem (dále jen „SZIF“)  Vám sděluji:

Samostatné oddělení veřejných zakázek Ministerstva zemědělství konstatuje, že není kompetentní poskytovat informace o této veřejné zakázce z toho důvodu, že předmětné zadávací řízení probíhalo plně v kompetenci SZIF jakožto veřejného zadavatele ve smyslu zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. Doporučuji Vám proto obrátit se přímo na SZIF, kde by Vám měli poskytnout veškeré informace.

S pozdravem

Ing.Eva Haladová

Informační kancelář Mze (23.3.212)

---

Jde o 7 let praktikovány systém podpory prodeje a ocenovani kvalitních potravin, ktery ma znacnou podporu mezi zemědělci a potravinari a v podstatě všemi nevládními organizacemi zemědělců včetně potravinářské komory. Ve spolupraci s nimi vzniká nástroj jak jejich sektoru pomoct. Věřte, že bychom se stali terčem jejich kritiky, pokud bychom tento systém chtěli zrušit.

Hezky večer

Petr Bendl (21.3.2012)

---

Tedy, vzpomenu na pohádku o slepičce a kohoutkovi, píšu na SZIF a pátrám po tom, které "nevládní organizace" to jsou, že jim ministr musí přihazovat takovéhle zakázky. Odpovídá pan Hlavatý:

(23.3.2012)

Dobrý den,

více informací se dozvíte na www.eklasa.cz, kde se dočtete i podstatu projektu: „Značka KLASA je udělována ministrem zemědělství již od roku 2003. Zaslouží si ho jen ty nejkvalitnější potravinářské a zemědělské výrobky. Díky pečlivému předvýběru Vám při nákupu stačí orientovat se podle loga KLASA a máte jistotu, že nesáhnete vedle.“

O vypsání VŘ rozhoduje SZIF a to na základě přidělených finančních zdrojů MZE resp. vládou ČR. Uvedené VŘ se týká komunikační a marketingové podpory značky kvality KLASA v období 2012 – 2013. Objem alokovaných finančních prostředků je totožný jako v uplynulých letech.

Ještě jste mi neodpověděl na můj dotaz, kdo jsou Vaši čtenáři, jak uvádíte v první větě Vašeho emailu.

Děkuji a zůstávám s pozdravem

Ing. Petr Hlavatý

Tiskový mluvčí

vedoucí Samostatného oddělení vnější komunikace

Státní zemědělský intervenční fond

Chápu, že odpovědět nehodlá a také mi dochází, že za tuto hloupost vyhazujeme 300 milionů každý rok. Ale zkouším to asertivně ještě jednou. A dostávám tuto odpověď:

domnívám se, že jsme Vám odpověděl zcela jasně. Není možné určit jediného konkrétního člověka, který by stál za rozhodnutím realizace projektu KLASA resp. jeho marketingové podpoře a vypsání VŘ. Jak jsem se Vám snažil objasnit KLASA spadá pod ministerstvo zemědělství resp. jedná se o cenu ministra zemědělství, který ji od roku 2003 propůjčuje výrobců jež splňují kvalitativní požadavky při výrobě potravin, Státní zemědělský intervenční fondu administruje marketingovou podporu a je tedy i vypisovatelem diskutovaného VŘ. A jak jsme již zmiňoval o přidělení finančních zdrojů, jak uvádíte Vašich 300 mil Kč, rozhoduje vláda ČR. V rámci SZIF spadá administrace značky KLASA pod Odbor administrace podpory kvalitních potravin jehož ředitelem je Mgr. Petr Milas, což je uveřejněno na webu www.szif.cz v sekci organizační struktura.

Veškeré informace jsou uvedeny na uvedeném webu www.szif.czwww.eklasa.cz a podmínky VŘ byly v souladu s platnou legislativou uveřejněny v Informačním systému veřejných zakázek. Nedomnívám se tedy, že bychom jakýmkoli způsobem upírali nebo omezovali právo občanům ČR na přístup k informacím.

Rovněž nevím dle čeho soudíte, že se jedná o nesmyslný projekt. Z doposud provedených šetření a průzkumů trhu jasně vyplývá, že značka kvality KLASA je spotřebiteli kladně vnímána a má nejvyšší znalost mezi obdobnými značkami. Rovněž zaznamenáváme neustále se zvyšující zájem ze strany výrobců o udělení této značky jejich produktům. Pouze pro Vaši úplnou představu uvádím, že aktuálně drží ocenění značkou KLASA 1278 výrobků.

Budu Vám vděčen, pokud mi zašlete Vámi chystaný článek k autorizaci, ještě před jeho uveřejněním, tak aby nedošlo k chybné interpretaci sdělených informací.

S pozdravem

Ing. Petr Hlavatý

Tedy administraci má na starosti pan Milas, odpovědnost, jak je v naší zemi zvykem, nenese nikdo. A vyhodit ročně 300 milionů za nesmysl, který řeší tato zakázka, v době, kdy zvyšujeme daně, kde ministerstvo financí umí, a pravděpodobně budeme učitelům snižovat platy, protože táž vláda, která propagaci značky Klasa dotuje částkou 326 milionů, snižuje rozpočet školství... může jen idiot nebo šílenec. Stejně šílené je snažit se takovou bláznivinu obhajovat. Ale chápu, pan Hlavatý je za to placený.

Tomáš Houška

Související články


VLLhari a demagogove11:188.4.2012 11:18:22

Počet příspěvků: 1, poslední 8.4.2012 11:18:22 Zobrazuji posledních 1 příspěvků.

Tomáš Houška

Tomáš Houška

Blog je místo, kde glosuju to, co mě na světě baví a zajímá. Hudbu, film, historii.

Pedagog, spisovatel, scénárista, režisér... vypravěč. Nevěřící Tomáš. Kromě filmu dělám hodně netradiční teambuilding a pro školy mám nabídku akcí k mediální a filmové výchově. Ve volných chvílích kutím po kouskách knížku Dějepis pod lavicí, jejíž stručné střípky tu a tam utrousím i na blog.

REPUTACE AUTORA:
0,00

Seznam rubrik

Tipy autora

tento blog
všechny blogy

Pošlete mi vzkaz

Zbývá vám ještě znaků. Je zakázáno posílat reklamu a vzkazy více bloggerům najednou.